Archiv

Duben 2012

• 29.4.2012 - Včera dle plánu dva běhy se slabší konkurencí. V obouch v tréninkovém tempu druhá místa. Na dopoledním Čarodejnickém běhu v Úvalech jsem na 3600m dlouhé trati nestačil pouze rychlému mladíkovi z Újezdské atletiky. Do odpoledního krosu (16,5km v terénu) v Pošembeří jsem šel s cílem, neohlížet se na ostatní a držet plánem předepsané tempo kolem 5min/km. Po startu běhu se přede mnou vytvořila asi deseti členná skupina, která mi rychle zmizela. Běželo se mi skvěle. Tepy sice byly vyšší, než jsem plánoval, ale nikam jsem se nehnal. Asi od osmého kilometru jsem začal předbíhat jednoho soupeře za druhým. Hlavně v prudkých kopcích, které spoustu lidí donutily k chůzi. Na druhé občerstvovačce na dvanáctém kilometru s údivem zjistil, že jsem na druhém místě asi tři minuty za prvním. Náskok na třetího byl obrovský, tak jsem poslední dva kilometry začal vyklusávat. To se mi málem nevyplatilo, kdy se v cílové rovince zezadu přihnal třetí se čtvrtým. Už se mi pohodové tempo moc měnit nechtělo, ale nakonec jsem druhé místo ve finiši s přehledem uhájil v čase 1:19:42h. První Jirka Mareš zvítězil o více jak minutu.
    Oboum organizátorům běhů veliká pochvala za super akce se vším okolo. Fotky budou brzy.
    Čarodejnického běhu v Úvalech se zúčastnily i děti s manželkou. Jana s přehledem zvítězila na trati 1200m. Majda doběhla v mladších dívkách (2004-2005, trať 600m) desátá. Filip byl ve starších žákách (2002-2003, trať 800m) osmý.

+ slíbené video ze soustředění s Hisport Teamem na Mallorce

Úvalský házenkáři prohráli ve Zruči nad Sázavou po vyrovnaném prvním poločase o 11 branek. Hlavním důvodem byl počet hráčů, který byl akorát na hru. Také jsem se opět nezúčastnil.
  • 27.4.2012 - Sportovně nabité dva nadcházející víkendy s úterním státním svátkem.

Stručně:
    So 28.4. Čarodejnický běh s dětma 9:50h
    So 28.4. Pošemberský kros 16,5km 14:30h
    So 28.4. až Út 1.5. Adršpach - bohužel beze mě (pouze rodina), práce, v pondělí není dovolená
    So 28.4. házená Zruč nad Sázavou - Úvaly 13:00h - nestíhám
    Ne 29.4. Silnička Koloděje 9:15h
    Út 1.5. výběh Po stopách Karla Hynka Máchy 10:00h Mělník
    Čt 3.5. Silnička Koloděje 16:30h + běh naboso - golfové hřiště Hostivař 19:30h
    So 5.5. Krušnoman duatlon 5-75-15km
    Ne 6.5. házená Úvaly - Vršovice 17:00h
  • 26.4.2012 - Včera navečer dle plánu 10km běh VŠ ligy v Braníku. Bylo z toho tuším 6.místo za 39:12min se slabší účastí. Běželo se mi celkem dobře, na to jak jsem píchlej po vydatném soustředění na Mallorce. Hlavně se mi povedlo splnil na 100% tréninkový plán. Šel jsem prvních 5km zadrženě po 4min/km s tepy kolem 165tep/min. Druhou půlku zrychlil celkově o cca 45s. Povedlo se mi i vystupňovat poslední kilometr, kdy se soupeři nevídaně přibližovali. Omlouvám se kolegovi z běhu (přesně nevím o koho šlo), se kterým jsem dobíhal do cíle, ve kterém vrhnul asi večeři. Nejspíše to bylo i kvůli mě. Naštěstí jsem to neviděl, protože v poslední době se ihned snažím přejít na klus. Možná mu k tomu přispěli i otravné mušky, kterých jsem několik také vdechnul. Zapoměl jsem brýle, takže jsem spoustu metrů běžel s předkloněnou hlavou nebo poslepu.
    Dnes odpoledne klasické Koloděje (trénink na silničkách) od 16:30h. Účast asi bude, díky nádhernému počasí, veliká.

Za zmínku stojí vynikající druhé místo švagrovky a třetí místo bráchy z nedělního 4km běhu v Ďábličáku.
  • 25.4.2012 - Pozvánka na sobotní Úvalský Čarodejnický běh, který každoročně pořádá Spolek Jonatán v čele s Janou Horovou. Všem dětem i dospělím z okolí doporučuji. Naše děti se také zúčastní. Budu muset asi taky s manželkou běžet. Loni jsme si oba doběhli pro "Úvalský" titul. Vzpomínám, že byli i mladíci z vyhlášené Újezdské atletiky, kteří mě slušně prohnali. Doufám, že přijedou letos zase. Registrace nejmenších od 9h před Úvalskou školou. Počasí má být suprové, tak doražte.

Čarodejnický běh Úvaly

• 24.4.2012 - Spousta fotek z nedělního Újezdského duatlonu ze stránek závodu, Davida a jeho manželky zde.

pred-startem jana-detail ja-beh s-manzelkou-v-cili

asi ty nejpovedenější
  • 23.4.2012 - Příští úterý 1.května (státní svátek) brácha pořádá, ve spolupráci s Nadací na ochranu zvířat, sportovně-kulturní akci "Po stopách Karla Hynka Máchy". Bližší info zde. Všichni jsou zváni.
  • 22.4.2012 - Dnes vydařený Újezdký duatlon. Celý den bylo chladněji, ale naštěstí jen s pár kapkami. Dopoledne jsme vyrazil bez dětí pouze s manželkou, které se po dlouhé nemoci moc necítila. Filip je na škole v přírodě, Majda dala s brekotem přednost vystoupení mažoretek, na které vyrazila tradičně se sestřenkama. První závodila manželka Jana (3km běhu + 13km kola + 1km běhu), která se po vynikajícím prvním běhu (5.místo) lehce propadla, díky slabšímu kolu na konečné slušné 13.místo za 47:45min. Z vítězství se radovala Lenka Cibulková (41:25min).
    Hlavní závod (3km běhu + 26km kola + 2km běhu) odstartoval po 13:15h. Dokončil jsem ho na 8.místě v katerorii (11.celkově) v čase 1:03:11h. Vyhrál s přehledem kolega z Hisport Teamu Jonáš V. za 1:00:06h. Za zmínku stojí jeho 5.místo na včerjším Sázaváku (75km silnice), kdy nedotáhl do konce cca 1km únik před Mukařovem. Ve spurtu do Hradešínského kopce mu už chyběly na lepší umístění síly. Klobouk dolů za jeho včerejší a dnešní výkon!
    Duatlonovou premiéru si odbyl David z házené za 1:16:16h (33/66). Gratulace za super závod. Za CK Úvaly jeli Polda (1:18:42h 41/77) a Ivan K. (1:26:05h 51/93).
    Od 17h jsme s Davidem a Poldou zvládli ještě domácí zápas házené s Mladou Boleslaví B. Doslova jsme vydřeli vítězství těsně před koncem 18:16 (7:10). Polda kvůli křečím nedohrál. David hrál se sebezapřením s podobnými bolestmi. Trenér je za duatlon moc nepochválil. Musel jsme druhou půlku také nastoupit. Pomohl jsem pojistit vítězství závěrečným 18tým gólem. Soustředil jsem se hlavně nechybovat, protože jsem míč nedržel hodně dlouho v ruce.
    S duatlonem jsem celkem spokojený. Průměrné tepy mi přelezly 170tep/min. Na víc rozhodně nebylo. Během kola jsem byl rád schovaný ve skupině, která se postupně sjela. S těží jsem uvisel několik nástupů, o které se pokoušel i Pavel M. z týmu. Hlavně technická část po kořenech v lese mi dělala problémy, takže plánovaný únik na závěrečné rovince se nekonal. Po závodě jsem si dopřál masáž, na kterou mohli zdarma všichni startující.
    Brouku (hlavní organizátor), veliké pochvaly ze všech stran, za extra povedený závod se vším okolo. Určitě opět přijedu na další díl MTBO Klánovice, který je v neděli 20.května.
    Kompletní výsledky dnešního duatlonu zde.
  • 21.4.2012 - Fotky ze soustředění na Mallorce zde. Mám rozdělané i video.

+ doplněna termínovka
    Ve středu v rámci tréninku jdu 10km běh VŠ ligy a v neděli kros v Pošembeří na 16,5km.
  • 20.4.2012 - Přichází víkend tradičních závodů v okolí Úval. V sobotu Sázavák (75km silnice). Startuje před hospodou na Slovanech v Úvalech ve 14h. V neděli Újezdský duatlon (3km běhu + 26km kolo + 2km běhu), kterého se zúčastním nejspíše s částí rodiny. Někdo je nemocný, někdo mimo. Na Sázavák se přijedu podívat pouze na start a na dojezd. Stejně by to asi bylo po soustředění trápení. Šetřím síly na neděli. V Klánovické lese je dost bláto, takže vezmu místo plánované staré silničky bajka, na kterého dám úzké pláště.

+ nový návrh cyklodresu Hisport Teamu zde
  • 19.4.2012 - Mallorca 2012
    Tak jsme za soustředění na Mallorce doma. Naprosto splnilo moje očekávání. Počasí také vyšlo téměř dokonale. Během několika přepršek jsme byli na bazénu. Za 16 dní jsem na kole najel 1707km, naplaval 34,3km a naběhal 61km. Běh byl úmyslně kvůli možnostem kola ošizen. Dalo se stejně běhat jen po promenádě po tvrdé zámkovce nebo po písku u moře. Doplňkově jsme dvakrát zatahali za gumy a jednou navštívil masáž. Poslední den před odletem proběhlo i koupání ve studeném moři.
  • 18.4.2012 - Mallorca 2012
    Poslední den volnější podle plánu. 2.5 km koupání, snídaně do plnejch, pohodové kolo 64 km, pobíhání po písku + závěrečné plavání s Pájou (plavecký šéftrenér školy) v moři ve slušných vlnách. Moře je zatím studené okolo 15°, takže jsem se dlouho rozehříval ve sprše. Společná večeře a odjezd na blízké letiště. Odlet ve 20:30h. Zítra "hurá" do práce. Zhodnocení a poslední fotky s videem brzy.
  • 17.4.2012 - Mallorca 2012
    Plánovaný maják nebyl. Dojeli jsme přes Santanyi do Porto Cristo (viz fotky). Zpět domů za neskutečného protivětru po osvědčené silnici přes Porreres. Bylo z toho nakonec 159 km. Ráno opět nechyběl pravidelný bazén.
    Zítra večer odjíždíme. Chceme dát ještě něco pohodového s delším posezením. Podle rad trenéra by se neměl poslední den soustředění hrotit, aby unavené tělo ihned po návratu něco nechytlo. Plavání proběhne také, ale jako vykoupání. Pomalu sčítám najetou kilometráž a začínám se těšit na nedělní Újezdský duatlon.
    Úvalský házenkáři doma v neděli porazili Mělník 33:25

pred-vyjizdkou hory2 zatoka-porto-cristo porto-cristo-a-ja ja posezeni u-nas

• 16.4.2012 - Mallorca 2012
    Dopoledne po vydatné snídani 4 km na bazénu. Potom jsem si konečně půjčil na hodinu kozu (kolo) od Juraje. Byl to zážitek, super to jelo. V 16 h jsme společně vyrazili na kolo. Nakonec z toho bylo středním tempem slušných 76 km. Hurá na večeři a do postele. Včerejších rekordních 9 pivek na mě dnes zanechalo následky. Zítra ráno v plánu bazén + delší kolo. Máme v plánu zajet k majáku Cap de Formentor na severním výběžku Mallorcy.
  • 15.4.2012 - Mallorca 2012
    "Rekordní" 1 km zápis na kole. Předpověď počasí absolutně zklamala. Jak jsme vyrazili, tak začalo pršet. Ihned jsme to otočili a vyrazili do bazénu (3,4 km). Stále prší. Pro někoho konečně úleva, pro mě utrpení. Naštěstí jsme, podle radaru, v deštivé pauze vyběhli volným tempem na promenádu. 5 km po dlažbě + 5 km po písku podél moře. Po návratu jsem vyslechl známé přísloví: "Odpočinek dělá borce", takže nás trenér Martin pozval pivko.
    Zítra nemá opět být ideální počasí, takže ráno bazén, pak se uvidí. Na dlouhý výjezd s Energy Teamem nejspíš vyrazíme až v úterý. O moknutí na kole nikdo nestojí. Dole fotky z předchozích dnů. Některé kolem Jury a jeho kole Specializedu, které mi s velkorysostí brzy půjčí.

koza moje-policka-na-pokoji pauzicka protilehle-pobrezi-1 strecink-jury vecere

• 14.4.2012 - Mallorca 2012
    Dnes nejkrásnější etapa cyklistů na Mallorce. Celkem měřila 104 km. Výhledy viz fotky nádherné. Počasí stále ideální s trochou větru, který dnes foukal do zad při cestě zpět. Po návratu a převlečení do běžeckého následoval pohodový přechod na 5 km běh.
    Před večeří mám domluvenou masáž u Dáši (absolvovala s námi dnešní kolo) z Energy Teamu, který je s námi na hotelu.
    Na zítra mě dost láká královská etapa (240 km), kterou má v plánu výše zmíněný konkurenční tým. Uvidím ráno, nechci to za každou cenu hrotit. S ní by najetých 2000 km za soustředění bylo hodně reálné. Trenér asi nebude mít radost. Celková únava trochu je, ale oproti ostatním mě absolutně nic netahá.

hory_1 hory_2 more na_kopci pobrezi_2 tunel

• 13.4.2012 - Mallorca 2012
    Dnes díky dopolednímu deštivému počasí naplánován den volna. Opět jsem to nevydržel a poprvé byl dvakrát v bazénu. Před snídaní a v poledne (2,7 + 2,8 km). Na konci druhého tréninku jsme s Pavlem M. testovali 50m na čas. Bylo z toho bídných 34s s absolutně nepovedenou kotoulovku. Odpoledne se vyjasnilo a ještě proběhla klidná cca 100 km vyjížďka na kole.
    Na zítra naplánované kopce směr Andratx. Odjez v 10 h. Opět se k nám přidává Ruda Cogan. Po příjezdu nejspíš proběhne plavání v moři.

+ slíbené fotky míst, které navštěvujeme

bazen beach_club hospudka_cechu jidelna mega_park obchodak

• 12.4.2012 - Mallorca 2012
    Tak se naplnila má slova a posezení se zvrhlo. Já jsem si zahrál na zodpovědného a po jednom pivku si šel lehnout. Ráno jsem zjistil, že bylo zrušeno naplánované plavání. Když už jsem vstal, tak jsem vyrazil ven na pláž. Takový klídek a pohodu jsem dlouho nezažil. Ideální relaxační doplněk.
    Všichni se dali dopoledne do kupy a v 11:30 po opět vydatné snídani vyrazili na ostřejší kolo. Rozdělili jsme se na dvě party. Olympijský borci (1,5-40-10km) jeli 20 km nástupy s rozjetím a vyjetím, kdy jeden vyrazí a ostatní ho stíhají. Já s trenérem a Jurou dali svižnější téměř 100 km kolo s Ironmenskými odstupy (bez hákování). Jeli jsme zvlněnou rovinu. Průměrná rychlost atakovala 37 km/h! Ke konci mi celkem docházelo, takže jsem kopečky musel začít lehce hákovat. Jinak bych odpadl. Po příjezdu jsme dali přechod na 8 km běh pohodovým tempem kolem 4:50 min/km. Následovalo tradiční protažení a cviky s plaveckými gumami na pláži.
    Zítra v plánu odpočinkový den s ranním plaváním a dobrovolným kolem. Určitě se ho zúčastním, protože jsem na tom zatím se silami dobře. Přičítám to dostatečnému odpočinku mezi tréninky a hlavně stravě, na kterou je dost času. V běžném denním rytmu si rozhodně u jídla takhle neposedím.
    Nafotil jsem některá místa, která pravidelně navštěvujeme. Přiložím je nejspíše k dalšímu dni.

ja-na-promenade ja-pohoda ovce pavluv-defekt pohled-z-hor protilehle-pobrezi-2 protilehle-pobrezi-3 ruda-cogan

• 11.4.2012 - Mallorca 2012
    Po krátké včerejší přepršce jsme zvládli pohodový 10 km běh i kolo. Dnes za nádherného počasí jsme po ranním bazénu vyrazili na kole na protilehlou část ostrova. V Port de Pollence na pobřeží jsme dali zaslouženou pauzu na oběd. Tachometr se dnes před hotelem zastavil na čísle 164 km. Dnes jsme přiťukávali cestou ionťákem na první tisícovku. Na pivko se chystáme večer, kde se budeme loučit s částí lidí, co po týdnu odjíždějí. Snad se to nezvrhne.
  • 10.4.2012 - Mallorca 2012
    Včera kratší 92 km kolo po rovinách s Rudou Coganem (2. místo IM 2011 Otrokovice), který dorazil na Mallorcu potrénovat hlavně běh. Po něm plánovaný 5 km přechod na běh. Před večeří jsme se společně protáhli na pláži a trochu zatahali za gumy. Stihl jsem udělat i několik videí, které zpracuji, až se vrátíme.
    Dnes ráno od 7:30h klasický volnější trénink na bazénu. Po vydatné snídani před naplánovaným delším kolem jsme na chvilku zalehli. Po probuzení jsme zjistili, že lehce sprchlo. Takže kolo je odloženo. Odpoledne nejspíš půjdeme lehký delší běh. Atak na prvních 1000 km na kole asi odložíme na zítra.

hory na-vyjizdce-s-rudou-coganem noha-martina paja-u-more posezeni-v-horach protahovani-na-plazi u-tunelu-tym u-tunelu-v-horach

• 8.4.2012 - Mallorca 2012
    Dnes a zítra má bazén zavřeno. Velikonoce se slaví nejen u nás. Proto jsem dnes vyrazili na náročné dlouhé kolo do hor 179 km! Včera po volném kolu s výjezdem nahoru Cura 579 m n.m. proběhl delší 16 km běh v tempu kolem 4:30 min/km. Zítra je v plánu rovinatá delší (120-150 km) vyjížďka s přechodem na 5 km běh. Počasí zatím stále ideální. Slunečno téměř bez mráčku. Trochu zlobí silný vítr, ale alespoň je kolo zajímavé.

pobrezi v-centru-palmy cura vyhled-z-cury-na-hory nas-pokoj

• 6.4.2012 - Mallorca 2012
    Po včerejší volné 125 km vyjížďce s přechodem na běh dnes první horská 140 km etapa. Poprvé jsme lehce zmokli, ale jinak je stále polojasno s teplotou olkolo ideálních 20° C. Zítra v plánu dlouhý výběh s dobrovolným kolem. Každý den před snídaní nechybí 1 h trénink na bazénu. Zatím naprostá pohoda.
  • 4.4.2012 - Mallorca 2012
    Dnes poprvé na bazéně na hodinku před snídaní. Potom následovala první stovečka (144 km) na kole. Byla trošku nechtěná, protože po rozdělení na dvě skupiny jsme neměli mapu a trochu zakufrovali. Takže z plánovaného výběhu po kole nakonec nic nebylo. Vše zatím v naprosté pohodě.

Dělo Juraje Focení před hotelem Jízda po promenádě Tým ze zadu Můj většinový pohled Na kafíčku a doplnění cukrů Náš hotel Výhled z pokoje

• 3.4.2012 - Mallorca 2012
    První den po bezproblémovém příjezdu pojat odpočinkově. Dali jsme pohodový 67 km dlouhý výjezd se závěrečným posezením na kafíčku na promenádě u moře. Najíždíme na režim trénovat, jíst a spát.
  • 2.4.2012 - Dnes v noci konečně vyrážim s Hisport Teamem na soustředění na Mallorku. Odlétáme z Drážďan v 5:30h. Vracíme se až ve středu 18.dubna. Ubytovaní jsme v hotelu Dunas Blancas v Playa de Palma vzdálené 6km od letiště. O průběhu soustředění vás snad budu průběžně informovat.

Tento týden se mi konečně povedlo dotáhnout a i zajet novou, před časem zmíněnou, silničku (beru jí sebou). Nakonec jsem se s celkovou váhou včetně výbavy dostal na 8.1kg (viz obrázek). Rám od Autoru CA7700 jsem osadil převážně komponenty Shimano 105 a FSA. Hliníková kola Vigor RS jsem na doporučení výhodně pořídil od týmového sponzora Rolf Prima. Hlavní dík patří Petrovi R. z Českobrodského AutoMotoVela, který mi s ní vydatně pomohl. Až bude chvilka, tak kolo přidám do vybaveni-a-podpora/kola.

Nová silnička

Za měsíc březen do kilometrovníku přidán rekordní zápis plavání 54.5km, snad vydržim ráno vstávat.
  • 1.4.2012 - Včera proběhl Pražský půlmaraton (21,1km) ve znamení samých rekordů. Závodu se zúčasnilo cca 11.000 běžců. Níže zmíněný Komon z Keni nakonec nepřijet, ale zastoupil ho Etiopan Tsegay, který zaběhl rekord tratě 58:47min a 5tý nejryclejší světový čas. I ženský rekord tratě nevydržel. Postarala se o to Chepkiruiová časem 1:07:02h. Mezi Čechy vyhrál suveréně Kreisinger 1:05:42h, v ženách Sekyrová 1:16:50h.
    Můj čas se v cíli zastavil na 1:24:50h (celkové 214.místo), tedy o pouhé 2s jsem vylepšil osobák. Právě o 2s zůstala za svým nejlepším časem švagrovka Katka (1:37:18h), která brala ve své katerogii vynikající 17.místo. Obdiv a hlavní zmínka stojí o bráchovi. Celý závod absolvoval, jako hlavní účastník za Nadaci na ochranu zvířat, v převleku za krávu (viz foto dole). V kostýmu samozřejmě jel, pro velkou radost švagrovky, metrem tam i zpět ze závodu. Samotný běh pojal recesisticky v doprovodu manželky. Dnes ho totiž čekal (a zvládnul) 60 km dlouhý výběh!
    S půlmaratonem jsem nakonec naprosto spokojený. Čas bych nejraději viděl o něco lepší, ale pohodovější půlku jsem ještě nešel. Tepy jsem od začátku hlídal těsně nad 170tep/min. Posledních 5 km proti větru táhnul skupinku, ve které se dopředu nikomu nechtělo. Vůbec mi to nevadilo. Soustředil jsem se jen sám na sebe. V cíli i poté doma poprvé zažil, že můžu bez jakékoliv bolesti svalů fungovat. I proto jsem dnes ráno hned vyrazil na tradiční 3h vyjížďku na silnicích z Koloděj. Byl jsem na ní natěšený, protože zajíždim nové kolo, které snad stihnu do odjezdu na Mallorku popsat. Vyjížďku mi nakonec zkazila šílená kosa, která dnes ráno panovala. Přes noc dokonce napadl sněhový poprašek.

S bráchou v kostýmu krávy před 1/2 PIM Běh s vemenem

Úvalská fotbalová přípravka s Filipem v sobotu rozdrtila doma Odolenou Vodu 16:1 (6:0) a spravila si chuť po prohře z minulého týdne.