Ondra Teplý

Trénink

Dnes

Běh:
krátký přechod po kole
Kolo:
dlouhá silnice
strečink + sauna

Zítra

Běh:
odpoledne Klánovice
Kolo:
doma válce
strečink + sauna

Kilometrovník

Aktuality

  • 3.4.2020

    Většina z nás slýchá, že hlavní je dobře se před tréninkem protáhnout, abychom se nezranili. Výzkumy posledních let ukázaly, že statický strečink by se měl zařadit až na konec tréninku (urychluje únavu svalů). Na začátku je důležité dobré prohřátí a dynamický strečink svalů. Připraví to tělo na maximální výkon s dobrou prevencí zranění. Dynamický strečink je rychlý kontrolovaný pohyb - výpady, dřepy, rotace, hmity, běžecká abeceda ... . Během něho dochází k protažení svalů, ale není při něm výdrž v krajní pozici. Každý cvik doporučuji opakovat 20-30x. V úvodu začít s menším rozsahem pohybu a postupně ho zvyšovat. Ještě jednou upozorňuji: hlavně být před tím dostatečně zahřátý nějakou lehkou alespoň 10min areobní činností. Pro inspiraci ideálně zagooglovat, je toho všude spousta. Já používám před závodem nebo intenzivním tréninkem tyto věci:

  • 2.4.2020

    Slíbený strečink. Je to účinná metoda, která šetrně připraví svaly na zátěž nebo obyčejné fungování těla. Není jen pro sportovce. Je vhodným cvičením pro toho, kdo si chce uchovat svůj pohybový aparát co nejdéle v dobrém stavu a zvýšit jeho flexibilitu. Po zátěži zmírní bolest svalů pro následující dny. Dá se rozdělit na statický a dynamický. Ten statický je vhodné zařadit po sportovním výkon. Dynamický po zahřátí na začátku tréninku, vždy před závodem . Jinak je toho kolem hodně. V protažení vydržet 15-20s. Zaměřit se na problémové partie. Ideálně pravidelně chodit někam na společnou hodinu jógy. Na videu jeden komplexní cvik, který často používám.

  • 1.4.2020

    Pravidelně se hýbat je jedna věc. Nemělo by se ale zapomínat na opomíjený strečink a regeneraci. Tyto věci nás dávají nejen po sportu dříve dokupy. Na videu pár tipů na osvědčené aktivní regenerace. Při ní tělo pracuje, nahrazuje odumřelé či opotřebované tkáně. Její rychlost závisí na věku, zdraví, dostatečném kvalitním příjmu jídla a pití, psychické zdatnosti a hlavně spánku. Nejosvědčenější a nejraději mám saunu. O zmíněném strečinku zítra.

  • 31.3.2020

    Pokuď se chceme doma více hýbat (spalovat), tak musíme pořídit nějaký trenažer. Momentálně téměř nedostupná věc. Hlavně to chce pořádně promyslet. Zabírá dost místa a většinou končí jako věšák na prádlo. Níže dvě motivační videa: cyklistický trenažer s brzdou v podání Jany a veslo.

  • 30.3.2020

    Břicho, pro téměř každého veledůležitá věc. Jeho velikost většinou závislá na množství tuku. Dost se dá, jak říkám ve videu, udělat jídlem. Jinak ho je třeba minimálně 2x týdně cvičit. Počet opakování se dá velmi rychle navyšovat (dávám kolem 50ti). Jeho cvičení ideálně zařadit na konec posilování.

  • 28.3.2020

    Dva základní cviky - dřepy a kliky. Dají se dělat doslova na místě. V této době tedy idení pro posílení řady partií. Cvičit v libovolném zvladatelném opakování alespoň 1x týdně.

  • 26.3.2020

    Bederku (spodní záda) pocítil snad každý. Když je navíc sedavé zaměstnání, tak je na její problémy zaděláno. Já cviky na videu dělám v jednom opakování po 20 téměř každý den. Zabere to 5 minut a je vyhráno. Všem doporučuji.

  • 25.3.2020

    Ode dneška pravidelně přináším videa s podněty pro domácí cvičení. Doufám, že to budou užitečné rady a inspirace. Řada lidí se momentně bojí chodit ven a vynechává své zažité pohybové aktivity. Vlastně ani nemá kam, když je vše zavřené. Tráví spoustu času na gauči u televize a přibírá.

    Níže první video se základními cviky na zpevnění středu těla. Tam je základ. Doporučuji dělat 2x týdně ve třech sériích po 1 minutě.

  • 24.3.2020

    Konečně zpracovány fotky z hor z Val Thorens ve Francii. Měli jsme štěstí, že jsme tam na poslední chvíli byli. Vzpomínky na neskutečné výhledy a další zážitky jsou veliké. Pohybovali jsme se tam v rozmezí 2,3-3,3tis m nad mořem. Krvinky tedy slušně namnožily. Bohužel z momentálního pohledu rušení sportovních akcí bez efektu. Objevil jsem tam nový sport - skialpinismus. Dá se za celkem rozumnou cenu půjčit. Uvažuji o jejich pořízení. Většinou jsem ráno přivstal, vyběhnul sjezdovku a sjel nedotknutý manžestr. Byl párkrát běhat, běžkovat, jednou na celý den lyžovat a snoubordit. Ty sjezdovky hlavně proto, abych poznal část třech údolí a byl s rodinou. Ta poctivě lyžovala celý týden. Nejvíce dával těm skialpům. Ve volném terénu je to veliká dřina odměněná zážitkem z jízdy dolů. Dost jsem se bál jít do extrému, takže držel blízko sjezdovek. Lavinové vybavení jsem totiž neměl. Vyhlášený stupeň 3 (1-5) mě znervózňoval. Taky ze začátku slušně laboroval s oblečením. Příští rok na jarňáky pravděpodobně opět někam do Alp vyrazíme.

    17 5

    46 90

    3 37

    24 62

    88 92

    65 109

    + dalších spousta fotek zde
  • 15.3.2020

    Po návratu ze skvělých hor ve Francii musíme všichni zůstat ve 14ti denní karanténě. Paradoxně jsem za to celkem rád, protože potřebuji vymalovat a dotáhnout doma několik věcí. Cyklistické válce a veslařský trenažet bude v plném zápřahu. Půjčuji si na toto období běhátko. V plánu mám pravidelné cvičení s protahováním. Hlavně chci maximálně spát a zaměřit se na životosprávu. Tato nečekaná událost snad bude ku prospěchu. Brzy fotky a pár slov.
  • 6.3.2020

    7.-15.3. jarňáky Val Thorens Francie - soustředění :)
  • 3.3.2020

    Běh Piastow = Polská Jizerka

    V neděli jsem pravděpodobně uzavřel letos krátkou běžkařskou závodní sezonu. Šlo o známý 44. ročník běhu Piastow v polských Jizerkách, zařazený do seriálu Skitour. Ve středu před tím v místě absolvoval večerní trénink, takže dobře znal trať. Byla nakonec o kus zkrácena z 50 na 42km. Moc se mi do toho nechtělo. Ráno totiž byla slušná kosa, sněžilo a foukalo. Mazal jsem podle plánu na stoupání modrym. Stříďáku si konečně dost užil. Byl proti soupažistum opět pomalejší. Čas 2:36h (vítěz 2:07h) asi odpovídá mé momentální výkonnosti. Stačilo to na 82. celkové místo, 29. v M40. Byla to povedená akce bez chyby za slušnou cenu. Právem se běhu Piastow říká Polská Jizerka.

    1 2

    Již ladím termíny běžek na další sezonu. Brzy udělám finální rozhodnutí s ohledem na naše laufy, jarnáky dětí a další. Stopro vyrazím na nějaký další neabsolvovaný závod Vismy. Možná dám v prosinci na rozjetí běžkařské soustředění.

    + výsledky
  • 1.3.2020

    doplněna TERMÍNOVKA 2020 hlavně o triatlonové akce

Archiv

Archiv

Počasí

In-počasí

Návštěvnost

TOPlist