Ondra Teplý

Trénink

Dnes

Plavání:
6h Říčany
Kolo:
na plavání + 18:30h MTB Úvaly
strečink

Zítra

Plavání:
6h Říčany
20h jóga fitko Mamut Úvaly

Závody

Middle Triatlon Labe Aréna - 1,9-90-21km
6.6.2020 - bude za 3 dny

Krčský kros - běh 4km
9.6.2020 - bude za 6 dní

FMB 14ka Kolín - běh 15km
13.6.2020 - bude za 10 dní

Kilometrovník

Archiv

Duben 2020

  • 24.4.2020 - níže krátký rozhovor, který se mnou včera vyšel na stránkách etriatlon.cz

    Nucená pauza mi snad prospěje a dodá další chuť, říká Ondra Teplý

    Triatlonista Ondra Teplý patří mezi borce, který za sezonu stihne velké množství startů. V ultra, ironmanech, aquatlonech, duatlonech, běžeckých akcích a dalších multisportovních eventech. Za jeden víkend není neobvyklé, že si střihne i dva závody. Jak prožívá tuto "korona" přestávku a jak se těší do závodění?

    "Nezávodní dobu si neskutečně užívám. Konečně jsem trochu přibrzdil a bez ranního plavání občas v klidu posnídal. Doléčil většinu bolístek. Moje závislost na pohybu ale přetrvává. V povinné karanténě jsem konečně dotáhnul spoustu domácích restů včetně dlouho odkládaného malování. Momentálně navíc stavím skleník. Bodů je tedy doma nasbíráno dost. Jak to půjde, ihned naskočím do závodního kolotoče. Bude rozhodně z čeho vybírat. Konkurence se dá očekávat maximální. V závěru krátké sezony zvážím účast na nějaké extrémní akci. Pravděpodobně to bude s vysokými ambicemi Winterman nebo UltraCzech515. Multisportovní Gigathlon koncem srpna na Mělnicku je opět také výzvou. Kvalitního tréninku zatím moc nebylo a nebude. Mám ho tradičně v závodech, chybí mi jarní soustředění. V úvodu nečekám zázraky. Nucená pauza mi snad prospěje a dodá další chuť. Kéž by to podobně bylo u mých potomků. Názor na dění kolem koronaviru si raději nechám pro sebe."

    23.04.2020 - etriatlon.cz - Josef Rendl
  • 20.4.2020

    V poslední době není moc o čem psát. Kolem sportovních akcí se zatím spekuluje. Termíny se posouvají na konec roku, kde to bude neskutečně našlapané. O špičkovou konkurenci, díky nemožnosti vycestovat, také nebude nouze. Zatím to vypadá, že se závodit v omezeném počtu (asi 50 účastníků) začne až začátkem června. Takže o to asi bude pračka. Dá se logicky očekávat vyšší startovné. Triatlony se snad rozjedou v červenci. Do té doby je ještě dost času. Sezona bude extra krátká, posunutá o 3 měsíce. Zatím tedy jen trénink bez plavání. Otevření bazénů se dá očekávat až na úplném chvostu. Voda se ale otepluje. Brzy to půjde bez problémů venku. Dále pár fotek.

    z kola s Jirkou na Ještěd

    1 2

    s Filipem v Bučinách, z výletu s rodinou směr Klepec

    3 4

    6 5

    silnice s Kafíčkářema do okolí Sázavy

    7 8

    s Janou po okolí Úval

    9

  • 14.4.2020

    Cvičit nejen doma se dá všemožně. V momentálně bláznivé době je třeba si najít nějaký čas k uklidnění. Můžou k tomu napomoci dechová cvičení na videu níže.

  • 9.4.2020

    Na dalším videu pár chytrých rad co dělat při sezení. Opravdu to funguje, ale je jako vše o pravidelnosti.

  • 8.4.2020

    Masážní válec je skvělou rehabilitační pomůckou. Pomáhá snížit napětí a bolest svalů. Je vlastně takovou automasáží, při které si člověk sám najde místa, která potřebuje projet. Používám po těžkém tréninku na uvolnění nebo v rámvi protahování. Dá se použít před tréninkem jako zahřátí. Také jsem tím léčil partie po zranění. Skvělá věc.

  • 7.4.2020

    Dnes hlavně pro plavce. Cit pro vodu to nenahradí, ale aspoň posílí používané partie. Já se těmito cviky občas zahřívám hlavně před plaveckým tréninkem. Proto na bazén chodím dříve. Do vody se mi pak chce více, tělo si na chlad rychleji zvykne. Momentálně, v době zavřených bazenů, používá plavecké gumy dost lidí. Dají se koupit nebo nejlépe vyrobit kolem 200,-.

    Dám jeden tip pro plavecké závisláky - jít v neoprenu ven. Je to úplně v pohodě, obzlášť když se vezme kukla, rukavice, ponožky, natož druhý neopren. Momentálně má voda 8-10st. Nechci ale nabádat k porušování zákonů. V roušce se opravdu plavat nedá.
  • 6.4.2020

    Byl jsem o víkend dost venku. Překvapilo mě, že ostatní tak neudělali. Stále je většina zalezlá doma. Myslím, že se lidi díky doslava strašícím zprávám médií těžce bojí. Takže, nekoukat na televizi a využít čas k udělání domácích restů a plánů. Já už mám po karanténě doma hotovo :). Samozřejmě nezapomenout na cvičení. Kdo má doma schody, tak se na nich dá kvalitně zaposilovat. Další videoinspirace níže. Doporučuji hlavně běžcům zařadit v přípravném období 1x týdně na konci volnějšího kratšího výběhu. Dobré na sílu. Kopečky venku jsou ale u mě snesitelnější.

  • 3.4.2020

    Většina z nás slýchá, že hlavní je dobře se před tréninkem protáhnout, abychom se nezranili. Výzkumy posledních let ukázaly, že statický strečink by se měl zařadit až na konec tréninku (urychluje únavu svalů). Na začátku je důležité dobré prohřátí a dynamický strečink svalů. Připraví to tělo na maximální výkon s dobrou prevencí zranění. Dynamický strečink je rychlý kontrolovaný pohyb - výpady, dřepy, rotace, hmity, běžecká abeceda ... . Během něho dochází k protažení svalů, ale není při něm výdrž v krajní pozici. Každý cvik doporučuji opakovat 20-30x. V úvodu začít s menším rozsahem pohybu a postupně ho zvyšovat. Ještě jednou upozorňuji: hlavně být před tím dostatečně zahřátý nějakou lehkou alespoň 10min areobní činností. Pro inspiraci ideálně zagooglovat, je toho všude spousta. Já používám před závodem nebo intenzivním tréninkem tyto věci:

  • 2.4.2020

    Slíbený strečink. Je to účinná metoda, která šetrně připraví svaly na zátěž nebo obyčejné fungování těla. Není jen pro sportovce. Je vhodným cvičením pro toho, kdo si chce uchovat svůj pohybový aparát co nejdéle v dobrém stavu a zvýšit jeho flexibilitu. Po zátěži zmírní bolest svalů pro následující dny. Dá se rozdělit na statický a dynamický. Ten statický je vhodné zařadit po sportovním výkon. Dynamický po zahřátí na začátku tréninku, vždy před závodem . Jinak je toho kolem hodně. V protažení vydržet 15-20s. Zaměřit se na problémové partie. Ideálně pravidelně chodit někam na společnou hodinu jógy. Na videu jeden komplexní cvik, který často používám.

  • 1.4.2020

    Pravidelně se hýbat je jedna věc. Nemělo by se ale zapomínat na opomíjený strečink a regeneraci. Tyto věci nás dávají nejen po sportu dříve dokupy. Na videu pár tipů na osvědčené aktivní regenerace. Při ní tělo pracuje, nahrazuje odumřelé či opotřebované tkáně. Její rychlost závisí na věku, zdraví, dostatečném kvalitním příjmu jídla a pití, psychické zdatnosti a hlavně spánku. Nejosvědčenější a nejraději mám saunu. O zmíněném strečinku zítra.

Archiv

Počasí

In-počasí

Návštěvnost

TOPlist